Nu al een happy 2016 voor Het Poetsbureau

12 januari, 2016

Dat het nieuwe jaar goed ingaat voor Het Poetsbureau is een understatement.  Het dienstenchequebedrijf opent deze maand nog zijn 50ste kantoor, brengt dit jaar een boek uit, richt een Academy op en krijgt schouderklopjes van Facebook Europe. Er staat dus heel wat op stapel voor Het Poetsbureau en het gaat daarmee alvast een happy 2016 tegenmoet.

In 2016 staan er ambitieuze plannen op de agenda van Het Poetsbureau. Zo verschijnt eind maart “De Schoonmaakbijbel”. Een modern boek over thuis schoonmaken geschreven door Het Poetsbureau en uitgegeven door Lannoo. Wie de tips in De Schoonmaakbijbel graag in de praktijk ziet omgezet, kan online de praktische, informatieve video’s bekijken.

Verder wordt begin 2016 ook De Poetsbureau Academy opgericht, die voor alle beginnende en ervaren huishoudhulpen opleidingen en vervolmakingscursussen zal geven.

Op 15 januari zal de dienstencheque-afdeling van de PWA van Temse overgaan in de Poetsbureau organisatie, waarmee Het Poetsbureau zijn 50ste kantoor opent in Vlaanderen. Wie weet dat Het Poetsbureau in 2015 maar liefst 20 nieuwe kantoren opende, kan vermoeden dat ook dit 50ste kantoor niet het eerste en laatste van 2016 is.

“Het voorbije jaar openden we 20 nieuwe kantoren en is het werknemersaantal gestegen van 2.250 naar 3.300, vertelt CEO Jo Mellemans. “Deze groei is hoofdzakelijk organisch gebeurd. Ongeveer 200 huishoudhulpen zijn door overnames toegetreden tot Het Poetsbureau.”

“In 2016 zullen de recent geopende kantoren op kruissnelheid komen. Bovendien plannen we om opnieuw verschillende overname-opportuniteiten te realiseren,” vervolgt Jo. “De geraamde geconsolideerde omzet in 2015 bedroeg ongeveer 50 miljoen EUR. De doelstellingen zijn om eind 2016 met 4.500 huishoudhulpen te eindigen en in 2017 met 5.800 werknemers.”

Mellemans is optimistisch voor de toekomst: “De dienstenchequemarkt is in volle beweging en er is een grote consolidatiegolf aan de gang. De marges staan onder sterke druk, waardoor enkel door schaalgrootte, efficiëntie, uitstekende klantenservice en een goed personeelsbeleid, een dienstenchequefirma vandaag nog kan groeien en gelijktijdig rendabel zijn.”

Het Poetsbureau heeft niet de ambitie om de grootste te worden maar wel om de beste werkgever voor huishoudhulpen te zijn. Hierdoor kan het de beste huishoudhulpen aantrekken, in dienst houden en ook opleiden. Het gevolg is dat ze dan ook de beste huishoudhulpen aan hun klanten kunnen aanbieden. Een eenvoudige maar doeltreffende strategie die de basis van het succes vormt voor Het Poetsbureau.  

Tenslotte is Het Poetsbureau erg trots op de erkenning die het van de Europese directie van Facebook krijgt. Facebook feliciteerde Het Poetsbureau eind 2015 met het efficiënte recruteringsbeleid dat Het Poetsbureau via de sociale media leidt. Facebook werkt momenteel aan een blogstuk over het klantenverhaal van Het Vlaamse Poetsbureau.

Wordt vervolgd!