Poetsbureau app voor klanten 

De gloednieuwe Poetsbureau-app is er! 🎉

Van je planning bekijken tot extra hulp aanvragen of je vakantie doorgeven: met deze app maken we jouw leven nóg makkelijker. Of je nu al hulp hebt van Het Poetsbureau of nog op zoek bent naar wat extra ademruimte en graag huishoudhulp wil aanvragen, wij ontzorgen je op alle vlakken!

Phone mockup landscape

Installeer nu de Poetsbureau-app op je telefoon!

👉Volg onderstaande stappen en ontdek alle functionaliteiten om nog eenvoudiger van onze diensten te genieten. Zo is je huishoudhulp altijd dichtbij. 

  • 1

    Downloaden

    1. Download de app in de App Store (Apple) of Google Play (Android).
    2. Klik bovenaan op 'download'.
    3. De Poetsbureau-app wordt geïnstalleerd op je telefoon. 
  • 2

    Registreren

    • Klik op 'registreren', ook als je al klant bent.
    • Vul je e-mailadres in.
    • Je ontvangt een e-mail met een verificatiecode, vul deze code in.
    • Maak een wachtwoord aan.
      • Ben je al klant bij Het Poetsbureau?
        • Als je het e-mailadres gebruikt waarmee je als klant geregistreerd bent, kan je nu je account selecteren.
        • Account niet gevonden? Klik op 'Ja, ik ben al klant' en probeer het met een ander e-mailadres.
      • Ben je nog geen klant bij Het Poetsbureau?
        • Selecteer 'Nee, ik ben nog geen klant'.
        • Klik op de homepage op 'nu aanvragen' en dien een aanvraag in als nieuwe klant.   
  • 3

    Aanmelden

    Zodra je je geregistreerd hebt, wordt je automatisch aangemeld in de app. Ben je niet meer ingelogd? 

    • Open de app
    • Klik op aanmelden
    • Login met je e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord.

    Je bent helemaal klaar om alle functionaliteiten van de app te ontdekken en te genieten van onze diensten.

Ontdek jouw voordelen:

  • Je planning raadplegen.
  • Vakantieplannen? Geef vlot jouw afwezigheden door.
  • Vraag extra uren huishoudhulp aan.
  • Je kantoor contacteren.
  • Jouw persoonlijke gegevens wijzigen. 

En dit is nog maar het begin! De komende maanden voegen we nog heel wat handige functionaliteiten toe. Zo kunnen we je nog méér ontzorgen!  
 

Hier vind je enkele van de meest gestelde vragen over de Poetsbureau-app.

Via de app kun je als klant eenvoudig je planning raadplegen, je vakantie doorgeven, extra uren aanvragen op een bestaande prestatie of een volledig nieuwe prestatie aanvragen. Verder is het ook mogelijk om ons je service voorkeuren te laten weten, je adres te wijzigen en om contact op te nemen met je kantoor op een manier naar keuze. 

Wanneer je nog geen klant bent, kun je eenvoudig via onze app diensten aanvragen en zal je gecontacteerd worden door één van onze kantoren.


Het is belangrijk dat je je registreert met het e-mailadres dat wij van jou kennen als klant. Lukt het niet om je account te vinden? Probeer dan eens een ander e-mailadres.
Nog steeds geen succes? Neem dan even contact op met je kantoor. Ze helpen je graag verder!


In je profiel kun je eenvoudig via de beveiligingsinstellingen je wachtwoord wijzigen. Dit doe je door je huidige wachtwoord in te geven en nadien een nieuw wachtwoord te kiezen. Kies voor opslaan om de wijzigingen op te slaan. 


Om je e-mailadres waarmee je de registratie in onze app hebt uitgevoerd te wijzigen, ga je via je profiel naar de beveiligingsinstellingen en kies je voor ‘inloggegevens wijzigen’. Hier geef je het nieuwe e-mailadres op waarmee je geregistreerd wenst te zijn. Dit start een nieuwe verificatieprocedure op.

Belangrijk: het e-mailadres waarop je onze communicaties ontvangt, is niet noodzakelijk hetzelfde e-mailadres als waarmee je in onze App registreerde. Wens je het e-mailadres te wijzigen waarop je onze communicaties ontvangt? Kies dan eenvoudig in je profiel voor ‘Mijn account’ en wijzig hier je emailadres of voeg een extra toe. 


Ga naar je profiel en kies hier voor ‘Account wijzigen’. Hier kun je kiezen voor ‘+ Voeg nog ene account toe’. Wanneer je hier een emailadres of telefoonnummer ingeeft dat bij ons gekend is, ontvang je een code waarmee je eenvoudig je accounts kunt linken. 

Via je profiel heb je dan eenvoudig de mogelijkheid om tussen verschillende accounts te wisselen. 


Tijdens het registratieproces in onze app, duid je eenvoudig aan dat je geen klant bent. Je doorloopt hierna de aanvraag voor onze diensten. Onze consulenten gaan je dan contacteren en zodra er een poetsbeurt is ingepland, kun je je account weer linken in de app. 


Via mijn account in je profiel, kun je eenvoudig je persoonlijke informatie up to date houden. Zo kun je je e-mailadres en telefoonnummer ten alle tijden updaten of een extra toevoegen. Via je woninginformatie kun je ons op de hoogte houden over wijzigingen binnen je woning. Zo zijn we graag op de hoogte of er binnenshuis gerookt wordt of dat je huisdieren hebt.


Indien je adres niet correct is in je account, kun je het eenvoudig updaten door naar ‘Adres’ te gaan in je profiel. Hier heb je de mogelijkheid om je adres aan te passen. Dit wordt doorgestuurd naar je kantoor en zij zorgen voor een update van je gegevens. 


Een adreswijziging kan eenvoudig worden doorgegeven via de app. Ga naar je profiel en kies hier voor ‘Adres’. Hier kun je eenvoudig kiezen voor ‘Toekomstig adres toevoegen’. Via deze weg laat je aan de consulent weten dat het adres in de toekomst gewijzigd zal worden. Je voert hier je toekomstig nieuwe adres in met de datum vanaf wanneer je daar zal wonen. Je consulent zorgt ervoor dat je adres wordt aangepast. 


Via de contactvoorkeuren in je profiel kun je eenvoudig aangeven via welke kanalen je gecontacteerd wenst te worden. Je kan hier kiezen of je planningswijzigingen via WhatsApp/SMS of via e-mail wenst te ontvangen. Verder kun je ook bepalen hoe je ander nieuws ontvangt. 


Op de homepagina van je app zie je steeds de eerstvolgende prestatie terug. Via de knop planning, kun je eenvoudig al je toekomstige prestaties raadplegen. Wens je je geplande prestaties binnen een bepaalde periode te zien? Bovenaan de pagina is er een filtermogelijkheid ‘Kies een periode’ waar je eenvoudig kan aangeven binnen welke data je prestaties wenst te filteren. 

Indien je op zoek bent naar prestaties uit het verleden, kies je bovenaan de planning op ‘Voltooid’. Hier krijg je een overzicht van al je reeds afgeronde poetsbeurten. 


Tijdens het registeren in onze app heb je kunnen aangeven of je al klant bent bij Het Poetsbureau of nog niet. Wanneer je nog geen klant bent, zie je op de homepagina van de app een knop die je de mogelijkheid biedt om diensten aan te vragen.

Om een dienst aan te vragen, doorloop je de vragenlijst. Zodra deze is ingevuld en doorgestuurd, zal een consulent zo snel mogelijk contact met je opnemen om je verder te helpen.


Ga via je planning naar de prestatie waarvoor je een extra uur/uren wenst aan te vragen. Kies hier voor ‘Extra uren aanvragen’. Je krijgt dan de keuze om één of twee uur extra aan vragen en je krijgt enkele opties zodat je kunt aangeven hoe je de extra uren aan je bestaande prestatie wenst toe te voegen. Zodra je aanvraag verstuurd is, kun je deze opvolgen in je aanvragen. Je consulent zal de aanvraag controleren en bekijken of dit mogelijk is in de planning van de huishoudhulp. 


Extra u(u)r(en) aanvragen op een prestatie is niet mogelijk voor prestaties die binnen de 24u starten. Neem telefonisch contact met de consulent van je kantoor indien het om een last-minute wijziging gaat. 


Op een bestaande prestatie is het enkel mogelijk om één extra uur of twee extra uren aan te vragen. Wanneer je graag drie extra uren wenst, kun je wél een nieuwe prestatie aanvragen. Zo heb je meer kans dat we je verder kunnen helpen. 


Wanneer je een extra poetsbeurt wenst aan te vragen, kun je kiezen voor:

  1. Periode: hier kun je aangeven binnen welke periode de extra prestatie dient plaats te vinden
  2. Specifieke data: hier kun je aangeven dat je specifiek op die dag een extra prestatie wenst. 

Geef ook zeker aan hoeveel uur je wenst dat de extra prestatie zal duren, zo kunnen onze medewerkers je een correct voorstel doen. Je aanvraag kan opgevolgd worden in mijn aanvragen. 


Het is niet mogelijk om in één keer meerdere vakantieperiodes door te geven. Je kunt wel een langere vakantieperiode doorgeven maar je zal steeds per individuele periode een vakantie moeten ingeven. Ga je bijvoorbeeld in juni op vakantie en in september ook nog eens, geef dan eerst je vakantieperiode in juni door en sla dit op. Hierna geef je een nieuwe vakantie door voor september. De app toont ook altijd aan welke prestaties er geannuleerd zullen worden hierdoor.


Het is niet mogelijk om je vakantie te annuleren via onze app. Neem contact op met je kantoor, zij kunnen je eenvoudig helpen om dit weer recht te zetten.


Indien je huishoudhulp afwezig is, zul je een automatische communicatie ontvangen waarin aangegeven wordt voor welke periode je huishoudhulp afwezig is en waar ook gevraagd wordt of je graag vervanging wenst. Deze vraag zal ook via de app gesteld worden.

Indien je vervanging wenst, gaan we op zoek naar een vervangende huishoudhulp en zul je hierover gecontacteerd worden.


Op de homepagina in je app kun je eenvoudig kiezen voor het menu ‘Contact’. Wanneer je hier kiest voor ‘Contacteer kantoor’ vind je de openingsuren en contactgegevens van je kantoor terug.


🤖 Android: Minimaal Android-versie 7.0
🍏 iPhone: Minimaal iOS 15