FAQ
Veelgestelde vragen
Een huishoudhulp van Het Poetsbureau kan je huis laten stralen! Ze kunnen stofzuigen, dweilen, ramen lappen, afwassen en zelfs je bedden opmaken. Ze zorgen ervoor dat je kleding fris gewassen en gestreken is. Kleine boodschappen doen en heerlijke maaltijden bereiden? Geen probleem!
Wat ze niet mogen doen? Tuinwerkzaamheden, werken op ladders van meer dan 3 treden, zolders en kelders schoonmaken. renovatie- en kluswerken, kinderopvang, verzorging van dieren etc.
Kortom, een huishoudhulp maakt je leven een stuk makkelijker en je huis een stuk schoner! Voor meer details kun je onze handige onthaalbrochure voor klanten raadplegen.
Neen, dit is niet mogelijk. Een huishoudhulp mag alleen huishoudelijke taken uitvoeren in een privéwoning. Het is dus niet toegestaan om een huishoudhulp in te schakelen voor het poetsen van professionele omgevingen.
Per gewerkt uur betaal je één dienstencheque en een vaste klantenbijdrage.
De kostprijs van een dienstencheque is afhankelijk van waar je woont. Meer informatie vind je hier.
De klantenbijdrage bedraagt € 1,90 per uur.
Je betaalt je huishoudhulp per gepresteerd uur één dienstencheque. Dienstencheques zijn betaalmiddelen uitgegeven door Pluxee (voorheen Sodexo), beschikbaar in elektronische vorm, waarmee je huishoudelijke diensten kunt betalen.
Via de Poetsbureau app bevestigt je huishoudhulp zijn of haar prestatie onmiddellijk na de poetsbeurt. Dit betekent dus dat je als klant op het moment van de prestatie zelf geen dienstencheques overhandigt aan de huishoudhulp.
Pluxee stuurt je via e-mail een bevestiging van de poetsbeurt. Je hebt dan 5 werkdagen om de prestatie te bevestigen of te betwisten. Na deze termijn worden de dienstencheques automatisch uit je elektronische portefeuille gehaald.
Als klant van Het Poetsbureau betaal je naast dienstencheques een klantenbijdrage van 1,90 per gewerkt uur. Dat betekent dat je enkel betaalt voor daadwerkelijk gepresteerde uren.
Op deze manier willen we onze kwaliteit en service waarborgen en tegelijkertijd blijven inzetten op de optimalisatie van onze dienstverlening.
Elk kwartaal ontvang je een factuur en overzicht met de geleverde prestaties van je huishoudhulp die betrekking hebben op het voorgaande kwartaal, inclusief de klantenbijdrage.
Als je vragen hebt over je factuur, staan we klaar om je te helpen! Je kan altijd contact opnemen met het kantoor waar je bent aangesloten.
Je hoeft niet aanwezig te zijn tijdens de prestaties. Als je de huishoudhulp niet kan binnenlaten, kan je een huissleutel ter beschikking stellen of een plaats afspreken waar hij of zij de sleutel kan vinden.
Wil je toch graag je huishoudhulp annuleren? Dan moet je dit minstens 10 dagen op voorhand melden aan je kantoor en je huishoudhulp. Zo kunnen we steeds de nodige oplossingen voorzien voor onze huishoudhulpen. Je kan dit online, telefonisch of per e-mail melden aan je kantoor.
Geef zo snel mogelijk je nieuwe adres door aan je Poetsbureau kantoor. We zullen eerst kijken of je huishoudhulp mee kan verhuizen naar je nieuwe woonplaats. Als dat niet mogelijk is, helpen we je graag bij het vinden van een andere Ster in huis.
Dienstencheques zijn betaalmiddelen uitgegeven door Pluxee (voorheen Sodexo), beschikbaar in elektronische vorm, waarmee je huishoudelijke diensten kunt betalen.
Vlaanderen
De prijs van een dienstencheque bedraagt € 10 in Vlaanderen.
Brussel
De prijs van een dienstencheque bedraagt € 10 in Brussel. Dankzij de fiscale vermindering van 15% bedraagt je eigen bijdrage echter slechts € 8,50. Dit fiscaal voordeel geldt enkel voor de eerste 172 dienstencheques.
Wallonië
De prijs van een dienstencheque bedraagt € 10 in Wallonië. Dankzij de fiscale vermindering van 10% bedraagt je eigen bijdrage echter slechts € 9. Dit fiscaal voordeel geldt enkel voor de eerste 150 dienstencheques.
- Gebruiksvriendelijk: Je kan je elektronische dienstencheques eenvoudig beheren via een beveiligde online portal of mobiele app. Dit maakt het gemakkelijk om een overzicht te houden van je beschikbare cheques en welke prestaties al betaald zijn.
- Snelle beschikbaarheid: Na betaling zijn je elektronische dienstencheques binnen twee werkdagen beschikbaar.
- Veiligheid: Elektronische cheques kunnen niet verloren gaan of gestolen worden.
- Geen vervallen cheques: Het systeem zorgt ervoor dat de oudste cheques eerst worden gebruikt, waardoor je minder risico loopt dat cheques vervallen zonder dat je ze hebt gebruikt.
- Milieuvriendelijk: Door het gebruik van elektronische cheques verminder je het papierverbruik, wat beter is voor het milieu.
- Minder administratie: Je hoeft geen papieren cheques klaar te leggen, in te vullen en te ondertekenen. Dit bespaart tijd en vermindert administratieve rompslomp.
Het minimale aantal dienstencheques dat je moet bestellen is 10. Dit betekent dat je minimaal € 90 moet overmaken bij je bestelling, aangezien elke dienstencheque € 10 kost. Het maakt niet uit in welk veelvoud je dienstencheques bestelt, zolang je minimaal 10 cheques per bestelling afneemt. Je kan bijvoorbeeld 10, 18, 33 of meer cheques tegelijk bestellen, afhankelijk van je behoeften.
Elektronische dienstencheques zijn 12 maanden geldig vanaf dat je elektronische cheques beschikbaar zijn. Binnen deze periode kan je ze gebruiken of laten terugbetalen. Je kan de uiterste geldigheidsdatum op elk moment controleren via je Beveiligde Zone of mobiele app.
Ja, maar vanaf 1 juni 2025 zullen papieren dienstencheques niet meer beschikbaar zijn. Het dienstenchequesysteem wordt volledig gedigitaliseerd, wat betekent dat je vanaf die datum alleen nog elektronische dienstencheques kunt kopen.
Als je nog papieren dienstencheques hebt die geldig zijn, kun je deze na 1 juni 2025 nog steeds gebruiken totdat ze vervallen. Voor nieuwe aankopen zul je echter moeten overstappen op de elektronische variant.
NL
1. Surf met je gsm via de browser Safari of Google Chrome naar app.poetsbureau.be
2. Klik op het 'share'-icoon (delen)
3. Klik op 'Add to home screen' of 'Zet op beginscherm'
4. De Poetsbureau app verschijnt nu tussen jouw andere apps op jouw startscherm
Als je voor het eerst inlogt, moet je je eerst aanmelden
NL
1. Surf via de browser Google Chrome naar app.poetsbureau.be
2. Vervolgens verschijnt er een pop-up op je scherm met de vraag om de app te installeren
Verschijnt de pop-up bij jou niet? Dan kan je ook steeds onderstaande stappen volgen om de app te installeren op jouw startscherm.
- Ga rechtsbovenaan naar 'Meer' (de 3 bolletjes)
- Klik op 'Toevoegen aan startscherm' of kies voor 'App installeren'
- De Poetsbureau app verschijnt nu tussen jouw andere apps op jouw startscherm
Als je voor het eerst inlogt, moet je je eerst aanmelden
Een huishoudhulp aanvragen is heel eenvoudig. Volg deze stappen:
- Huishoudhulp aanvragen
Vul het aanvraagformulier in en geef je voorkeuren door. - Wij zoeken de perfecte match
Wij gaan meteen op zoek naar een geschikte huishoudhulp die voldoet aan je wensen. Zodra we iemand gevonden hebben, nemen we contact met je op. - Je huishoudhulp komt langs
We plannen een eerste poetsbeurt in. Je mag hem of haar verwachten op het juiste tijdstip, gemotiveerd en betrouwbaar!
- Klik op het icoontje van de Poetsbureau app die je geïnstalleerd hebt op jouw startscherm*
- Als je voor het eerst inlogt, moet je je eerst aanmelden
- Klik onderaan op 'Aanmelden'
- Geef je gsm-nummer in. Heb je geen Belgisch gsm-nummer? Verander dan de landcode vooraan
- Klik op 'Bevestigen'
- Geef de bevestigingscode in die je intussen per sms of whatsapp ontvangen hebt en klik op 'Bevestigen'
- Kies een wachtwoord om in de toekomst in te loggen in de app, bevestig je gekozen wachtwoord en klik op 'Aanmelden"
- Je bent nu geregistreerd in de Poetsbureau app en kan ermee aan de slag
- Navigeer op de homepagina naar ‘Planning’ of klik onderaan je scherm op het kalendericoontje
- Je kan bovenaan kiezen voor 'agenda' of 'werkweek'. In de agenda staan al je klanten onder elkaar, bij werkweek zie je een overzicht van je week.
- Groene vakjes = tijdens dit moment dien je te werken bij deze klant
Oranje vakjes = tijdens dit moment moet je werken, maar de klant is nog niet bekend
Rode vakjes = je moet niet werken tijdens dit moment - Wanneer je op een prestatie klikt, krijg je de details van deze prestatie te zien (naam van de klant, datum en tijdstip, Sodexo nummer, telefoonnummer en adres)
- Door op het adres te klikken, word je doorgestuurd naar Google Maps en kan je makkelijk je route bepalen. Hetzelfde geldt voor het telefoonnummer. Als je hierop klikt, kan je meteen bellen naar je klant
- Navigeer op de homepagina naar ‘Planningswijzigingen’. Hier worden al je planningswijzigingen opgeslagen
- Open je planning en klik op de prestatie die je wil bevestigen. Opgelet, je kan een prestatie pas bevestigen zodra het einduur bereikt is en er een rode driehoek met een uitroepteken verschijnt in je planning
- Klik op 'Prestatie registreren'
- Kijk het aantal gepresteerde uren na, duid aan welk werk je deed en met welk type dienstencheques de klant betaalt
- Klik op 'Prestatie bevestigen'
- In je planning verschijnt een groen vinkje achter de klant waarvoor je prestaties hebt doorgegeven
- Klik rechts bovenaan op ‘Profiel’ om jouw gegevens te raadplegen, jouw taalinstellingen aan te passen of jouw wachtwoord te wijzigen.
- Klik linksonder op 'Home', en navigeer naar 'Verlof aanvragen'
- Klik vervolgens op 'Nieuwe verlofaanvraag'.
- Kies jouw verlofduur: een dag, periode of enkele uren verlof
- Voeg eventueel opmerkingen toe.
- Bevestig jouw verlofaanvraag. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie. Opgelet: je verlofaanvraag is pas geldig zodra je kantoor deze goedkeurt.
Verlofaanvraag status
- Klik linksonder op 'Home', en navigeer naar 'Verlof aanvragen'.
- Klik vervolgens op 'Mijn aanvragen'.
- Bekijk de status van jouw verlofaanvragen: 'In behandeling', 'Goedgekeurd' of 'Afgewezen'.
Je ontvangt een melding via de app zodra je kantoor je aanvraag heeft behandeld.
Verlofaanvraag bewerken
Een verlofaanvraag die nog 'In behandeling' is kan je altijd nog aanpassen.
- Klik op de verlofaanvraag die je wil bewerken.
- Scrol naar beneden en klik op 'Aanvraag bewerken' of 'Aanvraag verwijderen'.
Wanneer je jouw aanvraag hebt bewerkt, vergeet dan niet de wijzigingen op te slaan.
- Navigeer op de homepagina naar Afwezigheden.
- Klik op Alle afwezigheden bevestigen om alles goed te keuren. Je kan elke afwezigheid ook afzonderlijk goedkeuren.
- Alle goedgekeurde afwezigheden worden bewaard in de tab Bevestigd.
Na je aanvraag gaan we op zoek naar een geschikte poetshulp die snel bij jou kan beginnen. In de meeste gevallen vinden we snel een huishoudhulp. Het kan soms gebeuren dat het iets langer duurt.
Heel eenvoudig. Volg deze stappen:
- Huishoudhulp aanvragen
Vul het aanvraagformulier in en geef je voorkeuren door. - Wij zoeken de perfecte match
Wij gaan meteen op zoek naar een geschikte huishoudhulp die voldoet aan je wensen. Van zodra we iemand gevonden hebben, nemen we contact met je op. - Je huishoudhulp komt langs
We plannen een eerste poetsbeurt in. Je mag hem of haar verwachten op het juiste tijdstip, gemotiveerd en betrouwbaar!
Nee. Je inschrijving via onze website is niet voldoende. Bestel je tickets met behulp van de persoonlijke code die je ontving via e-mail. Je kunt de tickets bestellen via de website van Plopsa. Sla deze stap zeker niet over.
Nee. De flyer geldt niet als ticket. Ben je ingeschreven voor de familiedag? Dan heb je per e-mail een persoonlijke code ontvangen. Met deze code kun je je tickets zelf bestellen via de website van Plopsa. Sla deze stap zeker niet over.
Gelieve de consulenten van je kantoor hiervan op de hoogte te brengen. Alvast bedankt voor je medewerking.
Je ontving een persoonlijke code via e-mail, meer bepaald op het e-mailadres dat je invulde bij je inschrijving. Met deze code kun je je tickets zelf bestellen via de website van Plopsa. Sla deze stap zeker niet over.
Je ontvangt per e-mail een persoonlijke code. Met deze code kun je vervolgens je tickets aanvragen via de website van Plopsa. Zodra je de tickets hebt besteld op de website van Plopsa, ontvang je ze per e-mail. Je kunt ze afdrukken of downloaden op je smartphone.
Heb je na 31 juli 2025 je code nog niet ontvangen, neem dan contact op met de marketingafdeling van Het Poetsbureau via marketing@poetsbureau.be en vermeld je voor- en achternaam en je e-mailadres.
Neen. Helaas is dit niet mogelijk.
Heb je na 31 juli 2025 je code nog niet ontvangen, check dan eerst je spaminbox. Je code niet ontvangen? Neem dan contact op met de marketingafdeling van Het Poetsbureau via marketing@poetsbureau.be en vermeld je voor- en achternaam en je e-mailadres.
Zodra je je tickets besteld hebt via de website van Plopsa, ontvang je ze per e-mail. Je kunt ze vervolgens printen of downloaden als e-tickets op je smartphone.
Neen. Je deelname aan de familiedag van Het Poetsbureau is volledig gratis. Dit geldt ook voor je partner/extra volwassene en je kinderen.
Bij je inschrijving kon je aangeven hoeveel tickets je nodig hebt. Door middel van je persoonlijke code kun je vervolgens dat exacte aantal tickets bestellen.
Opgelet: het is belangrijk om je aangevraagde tickets meteen allemaal te bestellen. Je kunt je persoonlijke code slechts één keer gebruiken.
Controleer je map met ongewenste e-mails of spam. Mogelijk is de e-mail met de tickets daarin beland. Heb je de tickets daar toch niet gevonden? Dan kan je contact opnemen met de klantenservice van Plopsa via dit formulier. Vermeld hierbij zeker jouw naam, e-mailadres en het nummer van jouw bestelling, indien je hierover beschikt. De Plopsa-medewerkers doen vervolgens het nodige om jouw tickets alsnog te bezorgen.
Indien je zelf geen e-mailadres hebt, dan mag je ook het e-mailadres van een familielid doorgeven. We kunnen je de tickets helaas niet op papier bezorgen.
Dit is geen enkel probleem. Online tickets hoeven niet geprint te worden. Tickets kunnen ook vanaf je smartphone gescand worden door de medewerkers van het pretpark. We vragen je om de barcode of QR-code van het ticket zo groot mogelijk te maken en de helderheid van je smartphone op 100% te zetten.
Nee. De tickets staan op naam. Ze aan die iemand anders geven of doorverkopen is bovendien niet toegelaten. Als je niet kunt deelnemen, gelieve je consulent(en) hiervan op de hoogte te brengen.
Nee. De tickets zijn enkel geldig op zaterdag 6 september 2025 tijdens de familiedag van Het Poetsbureau.
Als je in dienst trad na zaterdag 31 mei 2025, neem dan contact op met de consulenten van je kantoor. Zij helpen je graag verder.
De familiedag van Het Poetsbureau vindt plaats op zaterdag 6 september 2025.
Het pretpark is geopend van 10 uur tot 18 uur.
Voor meer info hierover kun je terecht op de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/klantenservice/bezoek-voorbereiden.
Het station van De Panne bevindt zich op wandelafstand van de ingang van het park. Het is bereikbaar via een speciaal wandelpad. Ieder uur vertrekt er een trein en komt er een trein aan van/naar o.a. de stations Gent-Sint-Pieters en Antwerpen-Centraal of Brussel-Zuid/Leuven. Bekijk de dienstregeling op nmbs.be.
Nee. Dankzij het Discovery Ticket van de NMBS geniet je echter wel van 50% korting op de treinreis in 2de klasse heen en terug van en naar De Panne. Volg onderstaand stappenplan om van dit voordeel gebruik te maken:
- Koop je ticket via de webshop van Plopsa met behulp van de code die je ontving via e-mail.
- Surf vervolgens naar de website van de NMBS en geef bij het boeken van je treinreis de code in die op jouw ticket voor Plopsaland De Panne staat, om je korting te verzilveren.
Voorbeeld 1: Gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 12 jaar
- 2 volwassen tickets: €27,40 per stuk
- 2 kindertickets (onder 12): gratis
- Totaal = €54,80, met 50% korting betaal je nog €27,40 voor het hele gezin.
Voorbeeld 2: Gezin met 2 volwassenen en 2 jongeren tussen de 12 en 26 jaar
- 2 volwassen tickets: €27,40 per stuk
- 2 jongeren tickets (12-26 jaar): €27,40 per stuk
- Totaal = €109,60, met 50% korting betaal je nog €54,80 voor het hele gezin.
Een Discovery Ticket is een retourticket voor de trein (2e klas) met 50% korting naar het dichtstbijzijnde station van een partnerattractie (zoals Plopsa). Om dit ticket te kopen, moet je eerst een toegangsticket voor het pretpark kopen. Je ontvangt dan een kortingscode op dat ticket, die je kunt gebruiken om het Discovery Ticket te kopen bij de NMBS.
Nee. Het Discovery Ticket is voor jongeren tussen de 12 en 26 jaar goedkoper dan een Youth Ticket.
Tijdens de familiedag van Het Poetsbureau is parkeren bij Plopsaland De Panne gratis. Je kunt parkeren aan het pretpark zelf. De parkings van Plopsaland De Panne bieden plaats aan 2.100 personenwagens.
Opgelet: je hoeft geen parkeerticket aan je winkelmandje in het webshop van Plopsa toe te voegen.
Nee. Je krijgt wel een voucher ter waarde van €5 waarmee je iets kunt kopen in het pretpark.
Opgelet: je ontvangt deze voucher via de e-mail waarin je ook je persoonlijke code terugvindt.
Je ontvangt de voucher ter waarde van €5 samen met de persoonlijke code om je tickets te bestellen. Check eerst je spam-inbox. Indien je de voucher toch niet ontvangen hebt, neem dan zo snel mogelijk contact op via marketing@poetsbureau.be
Eten, drank of gadgets in de Plopsa-shops.
Nee. Om toegang te krijgen tot het pretpark dien je je tickets te bestellen via de website van Plopsa. Maak hiervoor gebruik van je persoonlijke code.
Ja. In Plopsaland De Panne is er een overdekte picknickzone voorzien bij het Centraal Station. Picknicken in openlucht is eveneens mogelijk op de picknickbanken naast Circus Bumba.
Ja. In Plopsaland De Panne kun je op verschillende plekken drank en eten kopen. Vergeet niet je voucher ter waarde van €5 te gebruiken.
Voor meer informatie hierover kun je terecht op de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/klantenservice/personen-met-een-beperking .
Voor meer informatie hierover kun je terecht op de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/klantenservice/tijdens-bezoek.
Voor meer informatie hier kun je terecht op de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/klantenservice/tijdens-bezoek.
Voor een overzicht van de vele attracties bezoek je best de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/attracties.
De 'Netjes verdiend!'-actie biedt de mogelijkheid om beloningen te verdienen door mensen uit je netwerk uit te nodigen als nieuwe klant bij Het Poetsbureau. Zodra een genodigde 20 betaalde poetsuren behaalt, ontvangen zowel de verwijzer als de genodigde een cadeaubon ter waarde van €40 van Kadonation.
Als ‘Verwijzer’
Je kunt deelnemen als je:
- minstens 18 jaar oud bent.
- in België woont.
- geen werknemer bent van Het Poetsbureau of de Glowi groep.
Als ‘Genodigde’
Je kunt deelnemen als je:
- voldoet aan de voorwaarden voor een huishoudhulp met dienstencheques volgens de algemene voorwaarden van Het Poetsbureau.
- nog geen klant bent bij Het Poetsbureau.
- sinds de start van de actie niet gestopt bent als klant bij Het Poetsbureau.
- elektronische dienstencheques gebruikt. Gebruikers van papieren dienstencheques zijn uitgesloten.
- Registreren: meld je aan als ‘Verwijzer’ via het officiële deelnameformulier.
- Delen: ontvang een unieke link en deel deze met de mensen in je netwerk.
- Aanvragen: de ‘Genodigde’ dient via jouw unieke link een klantaanvraag in.
- Poetsuren behalen: de ‘Genodigde’ moet 20 betaalde poetsuren bereiken.
- Beloning ontvangen: beide deelnemers ontvangen een cadeaubon van €40 van Kadonation via e-mail.
- Registratieperiode: je kunt je als ‘Verwijzer’ registreren vanaf 6 maart 2025 tot en met 6 juni 2025.
- Aanvraagperiode: de ‘Genodigde’ moet ten laatste op 6 juli 2025 een klantaanvraag hebben ingediend via de unieke link van de ‘Verwijzer’
- Uitkeringsperiode: de ‘Genodigde’ heeft tot en met 31 december 2025 om 20 betaalde poetsuren te behalen.
De cadeaubon wordt binnen 30 dagen na het bereiken van de 20 betaalde poetsuren per e-mail toegestuurd.
✅ Ja, als ‘Verwijzer’ kun je meerdere cadeaubonnen verdienen, zolang je nieuwe klanten aanbrengt die voldoen aan de voorwaarden.
❌ Nee, als ‘Genodigde’ kun je slechts één keer een cadeaubon ontvangen. Je kunt echter later zelf deelnemen als ‘Verwijzer’.
Nee. Om deel te nemen aan de actie als 'Genodigde' mag je enkel en alleen de persoonlijke link gebruiken die je hebt ontvangen van de 'Verwijzer'. Enkel op deze manier kan jouw deelname aan die van de 'Verwijzer' worden gekoppeld.
Om problemen te voorkomen, moet de ‘Genodigde’:
✅ de unieke link correct gebruiken
✅ cookies accepteren
✅ geen adblockers of VPN gebruiken
✅ JavaScript ingeschakeld hebben
✅ geen incognitomodus gebruiken
✅ een moderne browser gebruiken
Het Poetsbureau is niet verantwoordelijk voor gemiste registraties of aanvragen door technische storingen, of technische problemen met de leverancier van de cadeaubon.
Als klant van Het Poetsbureau mag je enkel deelnemen als 'Verwijzer', niet als 'Genodigde'.
Ben je ooit klant geweest maar is de samenwerking toen stopgezet? Dan mag je wel opnieuw deelnemen als 'Genodigde', op voorwaarde dat de stopzetting niet om dwingende redenen was.
Neen, de cadeaubon van Kadonation is niet inwisselbaar voor geld en heeft een beperkte geldigheidsduur van 3 jaar.
Het Poetsbureau kan niet garanderen dat er een huishoudhulp beschikbaar is. Dit geeft geen recht op betwisting van de actievoorwaarden.
Neen, elke vorm van fraude of ongeoorloofde deelname leidt tot uitsluiting van de actie.
Neen, deze actie is niet cumuleerbaar met andere acties van Het Poetsbureau.
Ja, Het Poetsbureau behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden aan te passen of de actie te annuleren bij overmacht of andere omstandigheden die een correcte uitvoering verhinderen.
Je kunt je alleen registreren via de actiepagina op onze website. Ook als je via een Poetsbureau-kantoor klant wil worden, is het nodig om je in te schrijven op deze pagina om te kunnen profiteren van het voordeeltarief. Uiteraard helpt het kantoor je hier graag mee!
Nee, deze actie is niet cumuleerbaar met andere acties van Het Poetsbureau.
Het Poetsbureau kan niet garanderen dat er een huishoudhulp beschikbaar is. Dit geeft geen recht op betwisting van de actievoorwaarden. De geldigheidsperiode van de korting kan hierdoor niet verlengd worden.
Ja, Het Poetsbureau behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden aan te passen of de actie te annuleren bij overmacht of andere omstandigheden die een correcte uitvoering verhinderen.
Tijdens de actieperiode betaal je als nieuwe klant tijdelijk géén klantenbijdrage bij een minimale afname van 4 uur per week. Dit betekent dat je tot en met 31 december 2025 kunt genieten van een financieel voordeel dat kan oplopen tot meer dan €150 afhankelijk van het aantal uren dat je opneemt per week.
Het kortingstarief wordt enkel toegekend aan nieuwe klanten die minstens 4 uur per week huishoudhulp afnemen.
De actie loopt van 23 juni 2025 t.e.m. 20 juli 2025. Iedereen die zich binnen deze periode inschrijft via de actiepagina, profiteert van het financieel voordeel tot en met 31 december 2025.
Nieuwe klanten die inschrijven via de actiepagina vóór 30 september 2025 worden vrijgesteld van de klantenbijdrage tot het einde van 2025. Afhankelijk van het aantal uren dat je afneemt kan dat een voordeel opleveren van meer dan €150. Hieronder delen we een simulatie op basis van 4 uur huishoudhulp per week:
- Een nieuwe klant die zich inschrijft voor deze promotie en 4 uur huishoudhulp per week aanvraagt, profiteert van €6 korting per week tot en met 31 december 2025. Afhankelijk van de startdatum van de eerste prestatie ontvang je dan maximaal €114 korting.
Nee, de actieperiode loopt t.e.m. 31/12/25 en kan niet worden verlengd. Het is daarom ook niet mogelijk om de korting op een later tijdstip te recupereren als je tijdelijk geen hulp nodig hebt gehad en jouw huishoudhulp gepauzeerd werd of we binnen deze actieperiode geen huishoudhulp hebben kunnen toewijzen die matcht met jouw persoonlijke noden.
Vanaf 1 januari 2025 vervalt het voordeel automatisch. Je wordt dan opnieuw als reguliere klant aangerekend, inclusief de standaard klantenbijdrage van €1,50 per gepresteerd uur huishoudhulp.
Nee, helaas is deze promotie enkel geldig voor nieuwe klanten.
- Klik rechts bovenaan op ‘Profiel’ om je persoonlijke informatie te bekijken.
- Kopieer je Pluxee gebruikersnaam naar je klembord en klik op het ‘oog’ om je pin-code te bekijken. Onthoud deze code.
- Klik ‘Login’ om je aan te melden bij Pluxee.
- Voer je gebruikersnaam en PIN in, en klik op aanmelden.
- Bevestig de Pluxee gebruikersvoorwaarden en het Privacy beleid door de checkbox aan te vinken.
- Klik nadien op ‘toestaan’. Je wordt nu automatisch teruggeleid naar de Poetsbureau app.
- Je Pluxee-verbinding is nu actief. Je kan nu je prestaties bevestigen.
De express-pas is beschikbaar in de shop van Plopsa. Opgelet: de kost voor de express-pas moet je zelf betalen.
Indien je niet meer werkzaam bent bij Het Poetsbureau, kun je niet meer deelnemen aan de familiedag. Je tickets worden automatisch geblokkeerd.
1. Kopieer jouw persoonlijke code. Je hebt deze code per e-mail ontvangen.
2. Ga naar de webshop van Plopsa.
3. Klik op het plusje (+) om het aantal gewenste tickets te selecteren.
Let op: je mag enkel het aantal tickets aanduiden dat je hebt opgegeven bij je inschrijving. Als je er meer selecteert, werkt je persoonlijke code niet.
Let op: bestel alle tickets in 1 keer. Je kunt je persoonlijke code slechts 1 keer gebruiken.
4. Klik op "Toevoegen aan winkelwagen" om de gekozen tickets in je winkelmandje te plaatsen.
5. Scroll naar beneden en klik op"Heb jij een kortingscode?"
6. Plak jouw persoonlijke codein het daarvoor voorziene veld.
7. Klik op "Toepassen"om de code te activeren.
8. Klik op "Plaats bestelling" om verder te gaan.
9. Vul je persoonlijke gegevens in op het formulier.
10. Klik op "Bevestig bestelling".
Neem zo snel mogelijk contact op met de marketingafdeling van Het Poetsbureau via marketing@poetsbureau.be en vermeld je voor- en achternaam en je e-mailadres.
Via de app kun je als klant eenvoudig je planning raadplegen, je vakantie doorgeven, extra uren aanvragen op een bestaande prestatie of een volledig nieuwe prestatie aanvragen. Verder is het ook mogelijk om ons je service voorkeuren te laten weten, je adres te wijzigen en om contact op te nemen met je kantoor op een manier naar keuze.
Wanneer je nog geen klant bent, kun je eenvoudig via onze app diensten aanvragen en zal je gecontacteerd worden door één van onze kantoren.
Het is belangrijk dat je je registreert met het e-mailadres dat wij van jou kennen als klant. Lukt het niet om je account te vinden? Probeer dan eens een ander e-mailadres.
Nog steeds geen succes? Neem dan even contact op met je kantoor. Ze helpen je graag verder!
In je profiel kun je eenvoudig via de beveiligingsinstellingen je wachtwoord wijzigen. Dit doe je door je huidige wachtwoord in te geven en nadien een nieuw wachtwoord te kiezen. Kies voor opslaan om de wijzigingen op te slaan.
Om je e-mailadres waarmee je de registratie in onze app hebt uitgevoerd te wijzigen, ga je via je profiel naar de beveiligingsinstellingen en kies je voor ‘inloggegevens wijzigen’. Hier geef je het nieuwe e-mailadres op waarmee je geregistreerd wenst te zijn. Dit start een nieuwe verificatieprocedure op.
Belangrijk: het e-mailadres waarop je onze communicaties ontvangt, is niet noodzakelijk hetzelfde e-mailadres als waarmee je in onze App registreerde. Wens je het e-mailadres te wijzigen waarop je onze communicaties ontvangt? Kies dan eenvoudig in je profiel voor ‘Mijn account’ en wijzig hier je emailadres of voeg een extra toe.
Ga naar je profiel en kies hier voor ‘Account wijzigen’. Hier kun je kiezen voor ‘+ Voeg nog ene account toe’. Wanneer je hier een emailadres of telefoonnummer ingeeft dat bij ons gekend is, ontvang je een code waarmee je eenvoudig je accounts kunt linken.
Via je profiel heb je dan eenvoudig de mogelijkheid om tussen verschillende accounts te wisselen.
Tijdens het registratieproces in onze app, duid je eenvoudig aan dat je geen klant bent. Je doorloopt hierna de aanvraag voor onze diensten. Onze consulenten gaan je dan contacteren en zodra er een poetsbeurt is ingepland, kun je je account weer linken in de app.
Via mijn account in je profiel, kun je eenvoudig je persoonlijke informatie up to date houden. Zo kun je je e-mailadres en telefoonnummer ten alle tijden updaten of een extra toevoegen. Via je woninginformatie kun je ons op de hoogte houden over wijzigingen binnen je woning. Zo zijn we graag op de hoogte of er binnenshuis gerookt wordt of dat je huisdieren hebt.
Indien je adres niet correct is in je account, kun je het eenvoudig updaten door naar ‘Adres’ te gaan in je profiel. Hier heb je de mogelijkheid om je adres aan te passen. Dit wordt doorgestuurd naar je kantoor en zij zorgen voor een update van je gegevens.
Een adreswijziging kan eenvoudig worden doorgegeven via de app. Ga naar je profiel en kies hier voor ‘Adres’. Hier kun je eenvoudig kiezen voor ‘Toekomstig adres toevoegen’. Via deze weg laat je aan de consulent weten dat het adres in de toekomst gewijzigd zal worden. Je voert hier je toekomstig nieuwe adres in met de datum vanaf wanneer je daar zal wonen. Je consulent zorgt ervoor dat je adres wordt aangepast.
Dat kan eenvoudig via een aanvraag in onze app. Ga hiervoor naar je profiel en kies daar voor het menu “Servicevoorkeuren”. Hier kun je eenvoudig aangeven of je een wekelijkse of tweewekelijkse poetsbeurt wenst en voor hoeveel uur deze poetsbeurt mag duren.
Opgelet: dit is een aanvraag. Deze aanvraag kan pas gewijzigd worden na een afstemming en/of goedkeuring van jouw kantoor.
Via de contactvoorkeuren in je profiel kun je eenvoudig aangeven via welke kanalen je gecontacteerd wenst te worden. Je kan hier kiezen of je planningswijzigingen via WhatsApp/SMS of via e-mail wenst te ontvangen. Verder kun je ook bepalen hoe je ander nieuws ontvangt.
Op de homepagina van je app zie je steeds de eerstvolgende prestatie terug. Via de knop planning, kun je eenvoudig al je toekomstige prestaties raadplegen. Wens je je geplande prestaties binnen een bepaalde periode te zien? Bovenaan de pagina is er een filtermogelijkheid ‘Kies een periode’ waar je eenvoudig kan aangeven binnen welke data je prestaties wenst te filteren.
Indien je op zoek bent naar prestaties uit het verleden, kies je bovenaan de planning op ‘Voltooid’. Hier krijg je een overzicht van al je reeds afgeronde poetsbeurten.
Tijdens het registeren in onze app heb je kunnen aangeven of je al klant bent bij Het Poetsbureau of nog niet. Wanneer je nog geen klant bent, zie je op de homepagina van de app een knop die je de mogelijkheid biedt om diensten aan te vragen.
Om een dienst aan te vragen, doorloop je de vragenlijst. Zodra deze is ingevuld en doorgestuurd, zal een consulent zo snel mogelijk contact met je opnemen om je verder te helpen.
Ga via je planning naar de prestatie waarvoor je een extra uur/uren wenst aan te vragen. Kies hier voor ‘Extra uren aanvragen’. Je krijgt dan de keuze om één of twee uur extra aan vragen en je krijgt enkele opties zodat je kunt aangeven hoe je de extra uren aan je bestaande prestatie wenst toe te voegen. Zodra je aanvraag verstuurd is, kun je deze opvolgen in je aanvragen. Je consulent zal de aanvraag controleren en bekijken of dit mogelijk is in de planning van de huishoudhulp.
Extra u(u)r(en) aanvragen op een prestatie is niet mogelijk voor prestaties die binnen de 24u starten. Neem telefonisch contact met de consulent van je kantoor indien het om een last-minute wijziging gaat.
Op een bestaande prestatie is het enkel mogelijk om één extra uur of twee extra uren aan te vragen. Wanneer je graag drie extra uren wenst, kun je wél een nieuwe prestatie aanvragen. Zo heb je meer kans dat we je verder kunnen helpen.
Wanneer je een extra poetsbeurt wenst aan te vragen, kun je kiezen voor:
- Periode: hier kun je aangeven binnen welke periode de extra prestatie dient plaats te vinden
- Specifieke data: hier kun je aangeven dat je specifiek op die dag een extra prestatie wenst.
Geef ook zeker aan hoeveel uur je wenst dat de extra prestatie zal duren, zo kunnen onze medewerkers je een correct voorstel doen. Je aanvraag kan opgevolgd worden in mijn aanvragen.
Het is niet mogelijk om in één keer meerdere vakantieperiodes door te geven. Je kunt wel een langere vakantieperiode doorgeven maar je zal steeds per individuele periode een vakantie moeten ingeven. Ga je bijvoorbeeld in juni op vakantie en in september ook nog eens, geef dan eerst je vakantieperiode in juni door en sla dit op. Hierna geef je een nieuwe vakantie door voor september. De app toont ook altijd aan welke prestaties er geannuleerd zullen worden hierdoor.
Het is niet mogelijk om je vakantie te annuleren via onze app. Neem contact op met je kantoor, zij kunnen je eenvoudig helpen om dit weer recht te zetten.
Indien je huishoudhulp afwezig is, zul je een automatische communicatie ontvangen waarin aangegeven wordt voor welke periode je huishoudhulp afwezig is en waar ook gevraagd wordt of je graag vervanging wenst. Deze vraag zal ook via de app gesteld worden.
Indien je vervanging wenst, gaan we op zoek naar een vervangende huishoudhulp en zul je hierover gecontacteerd worden.
Op de homepagina in je app kun je eenvoudig kiezen voor het menu ‘Contact’. Wanneer je hier kiest voor ‘Contacteer kantoor’ vind je de openingsuren en contactgegevens van je kantoor terug.
🤖 Android: Minimaal Android-versie 7.0
🍏 iPhone: Minimaal iOS 15