FAQ

Veelgestelde vragen

Design1 Wipe1 Foto3copy

Een huishoudhulp van Het Poetsbureau kan je huis laten stralen! Ze kunnen stofzuigen, dweilen, ramen lappen, afwassen en zelfs je bedden opmaken. Ze zorgen ervoor dat je kleding fris gewassen en gestreken is. Kleine boodschappen doen en heerlijke maaltijden bereiden? Geen probleem!

Wat ze niet mogen doen? Tuinwerkzaamheden, werken op ladders van meer dan 3 treden, zolders en kelders schoonmaken. renovatie- en kluswerken, kinderopvang, verzorging van dieren etc. 

Kortom, een huishoudhulp maakt je leven een stuk makkelijker en je huis een stuk schoner! Voor meer details kun je onze handige onthaalbrochure voor klanten raadplegen.


Neen, dit is niet mogelijk. Een huishoudhulp mag alleen huishoudelijke taken uitvoeren in een privéwoning. Het is dus niet toegestaan om een huishoudhulp in te schakelen voor het poetsen van professionele omgevingen.

Voor professionele schoonmaakoplossingen kun je wel terecht bij ons zusterbedrijf, Glowi Facilities, zodat je werkplek net zo schoon en georganiseerd is als je thuis. Ontdek hoe Glowi Facilities jouw bedrijf kan laten stralen!


Per gewerkt uur betaal je één dienstencheque en een vaste klantenbijdrage. 

De kostprijs van een dienstencheque is afhankelijk van waar je woont. Meer informatie vind je hier.

De klantenbijdrage bedraagt € 1,50 per uur.


Je betaalt je huishoudhulp per gepresteerd uur één dienstencheque. Dienstencheques zijn betaalmiddelen uitgegeven door Pluxee (voorheen Sodexo), beschikbaar in elektronische vorm, waarmee je huishoudelijke diensten kunt betalen.

Via de Poetsbureau app bevestigt je huishoudhulp zijn of haar prestatie onmiddellijk na de poetsbeurt. Dit betekent dus dat je als klant op het moment van de prestatie zelf geen dienstencheques overhandigt aan de huishoudhulp.

Pluxee stuurt je via e-mail een bevestiging van de poetsbeurt. Je hebt dan 5 werkdagen om de prestatie te bevestigen of te betwisten. Na deze termijn worden de dienstencheques automatisch uit je elektronische portefeuille gehaald.


Als klant van Het Poetsbureau betaal je naast dienstencheques een klantenbijdrage van 1,50 per gewerkt uur. Dat betekent dat je enkel betaalt voor daadwerkelijk gepresteerde uren. 


Op deze manier willen we onze kwaliteit en service waarborgen en tegelijkertijd blijven inzetten op de optimalisatie van onze dienstverlening.


Elk kwartaal ontvang je een factuur en overzicht met de geleverde prestaties van je huishoudhulp die betrekking hebben op het voorgaande kwartaal, inclusief de klantenbijdrage.


Als je vragen hebt over je factuur, staan we klaar om je te helpen! Je kan altijd contact opnemen met het kantoor waar je bent aangesloten.


Je hoeft niet aanwezig te zijn tijdens de prestaties. Als je de huishoudhulp niet kan binnenlaten, kan je een huissleutel ter beschikking stellen of een plaats afspreken waar hij of zij de sleutel kan vinden. 

Wil je toch graag je huishoudhulp annuleren? Dan moet je dit minstens 10 dagen op voorhand melden aan je kantoor en je huishoudhulp. Zo kunnen we steeds de nodige oplossingen voorzien voor onze huishoudhulpen. Je kan dit online, telefonisch of per e-mail melden aan je kantoor.


Geef zo snel mogelijk je nieuwe adres door aan je Poetsbureau kantoor. We zullen eerst kijken of je huishoudhulp mee kan verhuizen naar je nieuwe woonplaats. Als dat niet mogelijk is, helpen we je graag bij het vinden van een andere Ster in huis.


Dienstencheques zijn betaalmiddelen uitgegeven door Pluxee (voorheen Sodexo), beschikbaar in elektronische vorm, waarmee je huishoudelijke diensten kunt betalen.


Vlaanderen
De prijs van een dienstencheque bedraagt € 10 in Vlaanderen.

Brussel
De prijs van een dienstencheque bedraagt € 10 in Brussel. Dankzij de fiscale vermindering van 15% bedraagt je eigen bijdrage echter slechts € 8,50. Dit fiscaal voordeel geldt enkel voor de eerste 172 dienstencheques.

Wallonië
De prijs van een dienstencheque bedraagt € 10 in Wallonië. Dankzij de fiscale vermindering van 10% bedraagt je eigen bijdrage echter slechts € 9. Dit fiscaal voordeel geldt enkel voor de eerste 150 dienstencheques.


  • Gebruiksvriendelijk: Je kan je elektronische dienstencheques eenvoudig beheren via een beveiligde online portal of mobiele app. Dit maakt het gemakkelijk om een overzicht te houden van je beschikbare cheques en welke prestaties al betaald zijn.
  • Snelle beschikbaarheid: Na betaling zijn je elektronische dienstencheques binnen twee werkdagen beschikbaar.
  • Veiligheid: Elektronische cheques kunnen niet verloren gaan of gestolen worden.
  • Geen vervallen cheques: Het systeem zorgt ervoor dat de oudste cheques eerst worden gebruikt, waardoor je minder risico loopt dat cheques vervallen zonder dat je ze hebt gebruikt.
  • Milieuvriendelijk: Door het gebruik van elektronische cheques verminder je het papierverbruik, wat beter is voor het milieu.
  • Minder administratie: Je hoeft geen papieren cheques klaar te leggen, in te vullen en te ondertekenen. Dit bespaart tijd en vermindert administratieve rompslomp.

Het minimale aantal dienstencheques dat je moet bestellen is 10. Dit betekent dat je minimaal € 90 moet overmaken bij je bestelling, aangezien elke dienstencheque € 10 kost. Het maakt niet uit in welk veelvoud je dienstencheques bestelt, zolang je minimaal 10 cheques per bestelling afneemt. Je kan bijvoorbeeld 10, 18, 33 of meer cheques tegelijk bestellen, afhankelijk van je behoeften.


Elektronische dienstencheques zijn 12 maanden geldig vanaf dat je elektronische cheques beschikbaar zijn. Binnen deze periode kan je ze gebruiken of laten terugbetalen. Je kan de uiterste geldigheidsdatum op elk moment controleren via je Beveiligde Zone of mobiele app.


Ja, maar vanaf 1 juni 2025 zullen papieren dienstencheques niet meer beschikbaar zijn. Het dienstenchequesysteem wordt volledig gedigitaliseerd, wat betekent dat je vanaf die datum alleen nog elektronische dienstencheques kunt kopen.

Als je nog papieren dienstencheques hebt die geldig zijn, kun je deze na 1 juni 2025 nog steeds gebruiken totdat ze vervallen. Voor nieuwe aankopen zul je echter moeten overstappen op de elektronische variant.


NL

1. Surf met je gsm via de browser Safari of Google Chrome naar app.poetsbureau.be
2. Klik op het 'share'-icoon (delen)
3. Klik op 'Add to home screen' of 'Zet op beginscherm'
4. De Poetsbureau app verschijnt nu tussen jouw andere apps op jouw startscherm

Als je voor het eerst inlogt, moet je je eerst aanmelden

FR

1. Surfez avec votre téléphone portable via le navigateur Safari ou Google Chrome sur app.poetsbureau.be
2. Cliquez sur l'icône 'share' (partager)
3. Cliquez sur "Ajouter à l'écran d'accueil" ou "Mettre sur l'écran d'accueil".
4. L'application Poetsbureau apparaît maintenant parmi vos autres applications sur votre écran d'accueil

Si vous vous connectez pour la première fois, vous devez d'abord vous connecter

EN

1. Surf with your cell phone via the browser Safari or Google Chrome to app.poetsbureau.be
2. Click on the share icon
3. Click 'Add to home screen' or 'Put on home screen'
4. The Poetsbureau app now appears among your other apps on your home screen

If you are logging in for the first time, you must first log in


NL

1. Surf via de browser Google Chrome naar app.poetsbureau.be
2. Vervolgens verschijnt er een pop-up op je scherm met de vraag om de app te installeren

Verschijnt de pop-up bij jou niet? Dan kan je ook steeds onderstaande stappen volgen om de app te installeren op jouw startscherm.

  • Ga rechtsbovenaan naar 'Meer' (de 3 bolletjes)
  • Klik op 'Toevoegen aan startscherm' of kies voor 'App installeren'
  • De Poetsbureau app verschijnt nu tussen jouw andere apps op jouw startscherm

Als je voor het eerst inlogt, moet je je eerst aanmelden

FR

1. Surfez via le navigateur Google Chrome sur app.poetsbureau.be
2. Une pop-up apparaîtra alors sur votre écran vous demandant d'installer l'application

Le pop-up n'apparaît pas pour vous ? Ensuite, vous pouvez toujours suivre les étapes ci-dessous pour installer l'application sur votre écran d'accueil.

  • Allez dans 'Plus' en haut à droite (les 3 points)
  • Cliquez sur 'Ajouter à l'écran d'accueil' ou choisissez 'Installer l'application'
  • L'application Poetsbureau apparaît désormais parmi vos autres applications sur votre écran d'accueil

Si vous vous connectez pour la première fois, vous devez d'abord vous connecter

EN

1. Surf via the browser Google Chrome to app.poetsbureau.be
2. A pop-up will then appear on your screen asking you to install the app

Does the pop-up not appear for you? Then you can always follow the steps below to install the app on your home screen.

  • Go to 'More' at the top right (the 3 dots)
  • Click on 'Add to home screen' or choose 'Install app'
  • The Poetsbureau app now appears among your other apps on your home screen
     

If you are logging in for the first time, you must first log


Een huishoudhulp aanvragen is heel eenvoudig. Volg deze stappen:

  1. Huishoudhulp aanvragen
    Vul het aanvraagformulier in en geef je voorkeuren door.
  2. Wij zoeken de perfecte match
    Wij gaan meteen op zoek naar een geschikte huishoudhulp die voldoet aan je wensen. Zodra we iemand gevonden hebben, nemen we contact met je op.
  3. Je huishoudhulp komt langs
    We plannen een eerste poetsbeurt in. Je mag hem of haar verwachten op het juiste tijdstip, gemotiveerd en betrouwbaar!

  1. Klik op het icoontje van de Poetsbureau app die je geïnstalleerd hebt op jouw startscherm*
  2. Als je voor het eerst inlogt, moet je je eerst aanmelden
  3. Klik onderaan op 'Aanmelden'
  4. Geef je gsm-nummer in. Heb je geen Belgisch gsm-nummer? Verander dan de landcode vooraan
  5. Klik op 'Bevestigen'
  6. Geef de bevestigingscode in die je intussen per sms of whatsapp ontvangen hebt en klik op 'Bevestigen'
  7. Kies een wachtwoord om in de toekomst in te loggen in de app, bevestig je gekozen wachtwoord en klik op 'Aanmelden"
  8. Je bent nu geregistreerd in de Poetsbureau app en kan ermee aan de slag
     

  1. Navigeer op de homepagina naar ‘Planning’ of klik onderaan je scherm op het kalendericoontje
  2. Je kan bovenaan kiezen voor 'agenda' of 'werkweek'. In de agenda staan al je klanten onder elkaar, bij werkweek zie je een overzicht van je week.
  3. Groene vakjes = tijdens dit moment dien je te werken bij deze klant
    Oranje vakjes = tijdens dit moment moet je werken, maar de klant is nog niet bekend 
    Rode vakjes = je moet niet werken tijdens dit moment
  4. Wanneer je op een prestatie klikt, krijg je de details van deze prestatie te zien (naam van de klant, datum en tijdstip, Sodexo nummer, telefoonnummer en adres)
  5. Door op het adres te klikken, word je doorgestuurd naar Google Maps en kan je makkelijk je route bepalen. Hetzelfde geldt voor het telefoonnummer. Als je hierop klikt, kan je meteen bellen naar je klant

  1. Navigeer op de homepagina naar ‘Planningswijzigingen’. Hier worden al je planningswijzigingen opgeslagen

  1. Open je planning en klik op de prestatie die je wil bevestigen. Opgelet, je kan een prestatie pas bevestigen zodra het einduur bereikt is en er een rode driehoek met een uitroepteken verschijnt in je planning
  2. Klik op 'Prestatie registreren'
  3. Kijk het aantal gepresteerde uren na, duid aan welk werk je deed en met welk type dienstencheques de klant betaalt
  4. Klik op 'Prestatie bevestigen'
  5. In je planning verschijnt een groen vinkje achter de klant waarvoor je prestaties hebt doorgegeven
  6. Je hoeft je prestaties niet meer in te geven in de Sodexo Job Tracker app

  1. Klik rechtsonderaan op 'Profiel' om jouw gegevens te raadplegen, jouw berichtinstellingen aan te passen of jouw wachtwoord te wijzigen.

  1. Klik linksonder op 'Home', en navigeer naar 'Verlof aanvragen'
  2. Klik vervolgens op 'Nieuwe verlofaanvraag'.
  3. Kies jouw verlofduur: een dag, periode of enkele uren verlof
  4. Voeg eventueel opmerkingen toe. 
  5. Bevestig jouw verlofaanvraag. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie. Opgelet: je verlofaanvraag is pas geldig zodra je kantoor deze goedkeurt.

Verlofaanvraag status

  1. Klik linksonder op 'Home', en navigeer naar 'Verlof aanvragen'.
  2. Klik vervolgens op 'Mijn aanvragen'.
  3. Bekijk de status van jouw verlofaanvragen: 'In behandeling', 'Goedgekeurd' of 'Afgewezen'. 
    Je ontvangt een melding via de app zodra je kantoor je aanvraag heeft behandeld.

Verlofaanvraag bewerken

Een verlofaanvraag die nog 'In behandeling' is kan je altijd nog aanpassen.

  1. Klik op de verlofaanvraag die je wil bewerken.
  2. Scrol naar beneden en klik op 'Aanvraag bewerken' of 'Aanvraag verwijderen'. 
    Wanneer je jouw aanvraag hebt bewerkt, vergeet dan niet de wijzigingen op te slaan. 

  1. Klik linksonder op 'Home', en navigeer naar 'Afwezigheden'.

Hier zie je alle openstaande afwezigheden staan die op goedkeuring wachten. 

Je kan deze met 1 klik goedkeuren via de knop 'Alle afwezigheden bevestigen'. Hierna vind je deze onder de tab 'Bevestigd'. 


Na je aanvraag gaan we op zoek naar een geschikte poetshulp die snel bij jou kan beginnen. In de meeste gevallen vinden we snel een huishoudhulp. Het kan soms gebeuren dat het iets langer duurt.


Heel eenvoudig. Volg deze stappen:

  1. Huishoudhulp aanvragen
    Vul het aanvraagformulier in en geef je voorkeuren door.
  2. Wij zoeken de perfecte match
    Wij gaan meteen op zoek naar een geschikte huishoudhulp die voldoet aan je wensen. Van zodra we iemand gevonden hebben, nemen we contact met je op.
  3. Je huishoudhulp komt langs
    We plannen een eerste poetsbeurt in. Je mag hem of haar verwachten op het juiste tijdstip, gemotiveerd en betrouwbaar!

Alle medewerkers van Het Poetsbureau zijn van harte welkom. Je partner en je kinderen mogen natuurlijk ook mee. Heb je geen partner? Helemaal geen probleem. Je mag ook je beste vriend(in), je moeder of vader, of een andere volwassene meenemen in plaats van je partner.


Ja. Je kunt jezelf, een extra volwassene en je inwonende kinderen tot en met 21 jaar inschrijven.


 


Je mag al jouw inwonende kinderen tot en met 21 jaar inschrijven. Nieuw samengesteld gezin? Als de kinderen van je partner (gedeeltelijk) bij jou wonen, mogen ze ook meegaan. Wonen de kinderen van je partner niet bij jou? Dan kunnen zij helaas niet deelnemen. Heb je kinderen die elders wonen (bij een ex-partner, pleegzorg, ...)? Dan mogen ook zij deelnemen aan de familiedag. Kleinkinderen behoren niet tot de categorie ‘inwonende kinderen’ en kunnen helaas niet meedoen.


Alle inwonende kinderen tot en met 21 jaar kunnen meegenieten van de magische familiedag in Plopsaland De Panne. 


Om misbruik te voorkomen, en iedereen de kans te geven om met zijn of haar gezin naar onze familiedag te komen, kijken we je inschrijving steeds na samen met het kantoor. 


De inschrijvingen voor onze familiedag verlopen via de website van Het Poetsbureau

Opgelet: je inschrijving via onze website geeft je niet automatisch toegang tot het pretpark. Na afloop van de inschrijvingsperiode, die loopt tot en met zaterdag 31 mei 2025, ontvang je per e-mail een code. Met deze code kun je je tickets zelf bestellen via de website van Plopsa. Sla deze stap zeker niet over.     


Neem contact op met de consulenten van je kantoor. Zij helpen je graag verder.  


Neen. Je inschrijving via onze website volstaat niet. Na afloop van de inschrijvingsperiode, die loopt tot en met zaterdag 31 mei 2025, ontvang je per e-mail een code. Met deze code kun je je tickets zelf bestellen via de website van Plopsa. Sla deze stap zeker niet over.


Neen. De flyer geldt niet als ticket. Wil je deelnemen aan onze familiedag? Schrijf je dan eerst in via onze website. Na afloop van de inschrijvingsperiode, die loopt tot en met zaterdag 31 mei 2025, ontvang je per e-mail een code. Met deze code kun je je tickets zelf bestellen via de website van Plopsa. Sla deze stap zeker niet over.


Gelieve de consulenten van je kantoor hiervan op de hoogte te brengen. Alvast bedankt voor je medewerking. 


Indien je zelf geen e-mailadres hebt, dan mag je ook het e-mailadres van een familielid doorgeven. Een e-mailadres is vereist om je inschrijving te voltooien. 


Na je inschrijving via onze website ontvang je per e-mail een code. Met deze code kun je je tickets zelf bestellen via de website van Plopsa.  


De inschrijvingsperiode van de familiedag loopt tot en met zaterdag 31 mei 2025. Tussen 1 juni en 31 juli 2025 ontvang je per e-mail een code. Met deze code kun je vervolgens je tickets aanvragen via de website van Plopsa. Zodra je de tickets hebt besteld op de website van Plopsa, ontvang je ze per e-mail.  

Heb je na 31 juli 2025 je code nog niet ontvangen, neem dan contact op met de marketingafdeling van Het Poetsbureau via marketing@poetsbureau.be en vermeld je voor- en achternaam en je e-mailadres. 


Neen. Helaas is dit niet mogelijk. 


Heb je na 31 juli 2025 je code nog niet ontvangen, neem dan contact op met de marketingafdeling van Het Poetsbureau via marketing@poetsbureau.be en vermeld je voor- en achternaam en je e-mailadres.


Zodra je je tickets besteld hebt via de website van Plopsa, ontvang je ze per e-mail. Je kunt ze vervolgens printen of downloaden als e-tickets op je smartphone. 


Neen. Je deelname aan de familiedag van Het Poetsbureau is volledig gratis. Dit geldt ook voor je partner/extra volwassene en je kinderen.  


Bij je inschrijving kun je aangeven hoeveel tickets je nodig hebt. Let op: er zijn een aantal voorwaarden die gerespecteerd moeten worden. Zie hoofdstuk ‘Inschrijving en deelname’. 


Controleer je map met ongewenste e-mails of spam. Mogelijk is de e-mail met de tickets daarin beland. Heb je de tickets daar toch niet gevonden? Dan kan je contact opnemen met de klantenservice van Plopsa via dit formulier. Vermeld hierbij zeker jouw naam, e-mailadres en het nummer van jouw bestelling, indien je hierover beschikt. De Plopsa-medewerkers doen vervolgens het nodige om jouw tickets alsnog te bezorgen.


Indien je zelf geen e-mailadres hebt, dan mag je ook het e-mailadres van een familielid doorgeven. We kunnen je de tickets helaas niet op papier bezorgen. 


Dit is geen enkel probleem. Online tickets hoeven niet geprint te worden. Tickets kunnen ook vanaf je smartphone gescand worden door de medewerkers van het pretpark. We vragen je om de barcode of QR-code van het ticket zo groot mogelijk te maken en de helderheid van je smartphone op 100% te zetten.


Neen. De tickets staan op naam. Ze aan die iemand anders geven of doorverkopen is bovendien niet toegelaten.  


Neen. De tickets zijn enkel geldig op zaterdag 6 september 2025. 


Als je in dienst trad na zaterdag 31 mei 2025, neem dan contact op met de consulenten van je kantoor. Zij helpen je graag verder. 


De familiedag van Het Poetsbureau vindt plaats op zaterdag 6 september 2025. 


Het pretpark is geopend van 10 uur tot 18 uur.  


Voor meer info hierover kun je terecht op de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/klantenservice/bezoek-voorbereiden


Het station van De Panne bevindt zich op wandelafstand van de ingang van het park. Het is bereikbaar via een speciaal wandelpad. Ieder uur vertrekt er een trein en komt er een trein aan van/naar o.a. de stations Gent-Sint-Pieters en Antwerpen-Centraal of Brussel-Zuid/Leuven. Bekijk de dienstregeling op nmbs.be.

 


Neen. Dankzij het Discovery Ticket van de NMBS geniet je echter wel van 50% korting op de treinreis in 2de klasse heen en terug van en naar De Panne. Volg onderstaand stappenplan om van dit voordeel gebruik te maken:

  1. Koop je ticket via de webshop van Plopsa met behulp van de code die je ontving via e-mail
  2. Surf vervolgens naar de website van de NMBS en geef bij het boeken van je treinreis de code in die op jouw ticket voor Plopsaland De Panne staat, om je korting te verzilveren.

Voorbeeld 1: Gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 12 jaar

  • 2 volwassen tickets: €27,40 per stuk
  • 2 kindertickets (onder 12): gratis
  • Totaal = €54,80, met 50% korting betaal je nog €27,40 voor het hele gezin.

Voorbeeld 2: Gezin met 2 volwassenen en 2 jongeren tussen de 12 en 26 jaar

  • 2 volwassen tickets: €27,40 per stuk
  • 2 jongeren tickets (12-26 jaar): €27,40 per stuk
  • Totaal = €109,60, met 50% korting betaal je nog €54,80 voor het hele gezin.

Een Discovery Ticket is een retourticket voor de trein (2e klas) met 50% korting naar het dichtstbijzijnde station van een partnerattractie (zoals Plopsa). Om dit ticket te kopen, moet je eerst een toegangsticket voor de attractie kopen. Je ontvangt dan een kortingscode op dat ticket, die je kunt gebruiken om het Discovery Ticket te kopen bij de NMBS.


Nee, het Discovery Ticket is voor jongeren tussen de 12 en 26 jaar goedkoper dan een youth ticket.


In het kader van de familiedag van Het Poetsbureau is parkeren bij Plopsaland De Panne gratis. Je kunt parkeren aan het pretpark zelf. De parkings van Plopsaland De Panne bieden plaats aan 2.100 personenwagens.


Neen. Je krijgt wel een giftcard waarmee je iets kunt kopen in het pretpark.  


Eten, drank of gadgets in de Plopsa-shops.


Neen. Om toegang te krijgen tot het pretpark dien je je tickets te bestellen via de website van Plopsa. 


Ja. In Plopsaland De Panne is er een overdekte picknickzone voorzien bij het Centraal Station. Picknicken in openlucht is eveneens mogelijk op de picknickbanken naast Circus Bumba.


Ja. In Plopsaland De Panne kun je op verschillende plekken drank en eten kopen.


We hopen uiteraard op schitterend weer voor zaterdag 6 september 2025. Bij extreme weersomstandigheden zullen de nodige maatregelen genomen worden. Deze zullen tijdig gecommuniceerd worden. 


Voor meer informatie hierover kun je terecht op de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/klantenservice/personen-met-een-beperking


Voor meer informatie hierover kun je terecht op de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/klantenservice/tijdens-bezoek.


Voor meer informatie hier kun je terecht op de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/klantenservice/tijdens-bezoek


Voor een overzicht van de vele attracties bezoek je best de website van Plopsaland De Panne: https://www.plopsalanddepanne.be/nl/attracties.  


De 'Netjes verdiend!'-actie biedt de mogelijkheid om beloningen te verdienen door mensen uit je netwerk uit te nodigen als nieuwe klant bij Het Poetsbureau. Zodra een genodigde 20 betaalde poetsuren behaalt, ontvangen zowel de verwijzer als de genodigde een cadeaubon ter waarde van €40 van Kadonation.


Als ‘Verwijzer’

Je kunt deelnemen als je:

  • minstens 18 jaar oud bent.
  • in België woont.
  • geen werknemer bent van Het Poetsbureau of de Glowi groep. 

Als ‘Genodigde’

Je kunt deelnemen als je:

  • voldoet aan de voorwaarden voor een huishoudhulp met dienstencheques volgens de algemene voorwaarden van Het Poetsbureau.
  • nog geen klant bent bij Het Poetsbureau.
  • sinds de start van de actie niet gestopt bent als klant bij Het Poetsbureau.
  • elektronische dienstencheques gebruikt. Gebruikers van papieren dienstencheques zijn uitgesloten. 

  1. Registreren: meld je aan als ‘Verwijzer’ via het officiële deelnameformulier.
  2. Delen: ontvang een unieke link en deel deze met de mensen in je netwerk.
  3. Aanvragen: de ‘Genodigde’ dient via jouw unieke link een klantaanvraag in.
  4. Poetsuren behalen: de ‘Genodigde’ moet 20 betaalde poetsuren bereiken.
  5. Beloning ontvangen: beide deelnemers ontvangen een cadeaubon van €40 van Kadonation via e-mail.

  • Registratieperiode: je kunt je als ‘Verwijzer’ registreren vanaf 6 maart 2025 tot en met 6 juni 2025.
  • Aanvraagperiode: de ‘Genodigde’ moet ten laatste op 6 juli 2025 een klantaanvraag hebben ingediend via de unieke link van de ‘Verwijzer’
  • Uitkeringsperiode: de ‘Genodigde’ heeft tot en met 31 december 2025 om 20 betaalde poetsuren te behalen. 

 


De cadeaubon wordt binnen 30 dagen na het bereiken van de 20 betaalde poetsuren per e-mail toegestuurd.


✅ Ja, als ‘Verwijzer’ kun je meerdere cadeaubonnen verdienen, zolang je nieuwe klanten aanbrengt die voldoen aan de voorwaarden.
Nee, als ‘Genodigde’ kun je slechts één keer een cadeaubon ontvangen. Je kunt echter later zelf deelnemen als ‘Verwijzer’.


Om problemen te voorkomen, moet de ‘Genodigde’:

✅ de unieke link correct gebruiken
✅ cookies accepteren
✅ geen adblockers of VPN gebruiken
✅ JavaScript ingeschakeld hebben
✅ geen incognitomodus gebruiken
✅ een moderne browser gebruiken

Het Poetsbureau is niet verantwoordelijk voor gemiste registraties of aanvragen door technische storingen, of technische problemen met de leverancier van de cadeaubon.


Als klant van Het Poetsbureau mag je enkel deelnemen als 'Verwijzer', niet als 'Genodigde'.

Ben je ooit klant geweest maar is de samenwerking toen stopgezet? Dan mag je wel opnieuw deelnemen als 'Genodigde', op voorwaarde dat de stopzetting niet om dwingende redenen was.



 


Neen, de cadeaubon van Kadonation is niet inwisselbaar voor geld en heeft een beperkte geldigheidsduur van 3 jaar.


Het Poetsbureau kan niet garanderen dat er een huishoudhulp beschikbaar is. Dit geeft geen recht op betwisting van de actievoorwaarden.


Neen, elke vorm van fraude of ongeoorloofde deelname leidt tot uitsluiting van de actie.


Neen, deze actie is niet cumuleerbaar met andere acties van Het Poetsbureau.


Ja, Het Poetsbureau behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden aan te passen of de actie te annuleren bij overmacht of andere omstandigheden die een correcte uitvoering verhinderen.