Nieuwe Job Tracker 2.0 app by Sodexo

13 augustus, 2020

Sodexo lanceerde enkele weken geleden een nieuwe Job Tracker app om je prestaties en klanten nog makkelijker te beheren. We stellen de nieuwe app hier graag aan je voor.

 Waarom is er een nieuwe Job Tracker app?
 De nieuwe app is volledig herontworpen om beter tegemoet te komen aan jouw behoeftes als werknemer en begeleidt je beter bij je dagelijkse taken.
 
 Hoe download je deze nieuwe app?
 Je kan de nieuwe app downloaden via de Apple Store of via de Google Play Store.
 Je vindt hem onder de naam Job Tracker 2.0 By Sodexo.
 
 

Nieuwigheden van de app

  • "Offline" modus
Dankzij de offline modus kan je ook zonder internetverbinding prestaties invoeren. Let op, deze prestaties worden niet automatisch verzonden. Zodra je internetverbinding hebt, ga je naar je app en bevestig je de prestaties onder 'prestatie in wacht'.
  • Historiek van de prestaties
Je hebt toegang tot de historiek van de ingevoerde prestaties van de laatste 3 maanden. Deze historiek is ook offline beschikbaar.
  • Klantenlijst beschikbaar op alle toestellen
Jouw klantenlijst is gelinkt aan jouw profiel. De lijst is dus rechtstreeks beschikbaar op elk toestel waarop jij je aanmeldt.
  • Controle van de geldigheid van papieren dienstencheques
Je loopt geen risico meer om te vertrekken met ongeldige papieren dienstencheques. Dankzij de ‘scanner’-functie kan je met behulp van het fototoestel op je smartphone de papieren dienstencheque scannen en nagaan of hij geldig is of niet.
 

De huidige app blijft nog maar een korte periode beschikbaar.
Installeer en gebruik de nieuwe app dus zo spoedig mogelijk!

 

Hoe log je in op de nieuwe app?

 

 

 

1. Om te beginnen kies je je taal.
Daarna klik je op de knop onderaan ('Doorgaan').

 

 

 

 

  2. Klik op 'Een werkgever toevoegen'. 
Je zal doorgestuurd worden naar de website van Sodexo.

 

 

 

 

 

3. Jouw gebruikersnaam en wachtwoord heb je ontvangen bij jouw indiensttreding.
De gebruikersnaam is jouw vertrouwde login (bijvoorbeeld 1231234). Jouw wachtwoord bleef ook gewoon hetzelfde.
Mocht je niet (meer) beschikken over deze gegevens, vraag deze dan zeker op bij je kantoor.

 

 

 

Lukt het nog niet om in te loggen? Neem dan zeker een screenshot van de pagina waar het misloopt en stuur deze naar jouw kantoor.
Op die manier kunnen ze beter volgen waar het misloopt in de app.

Veelgestelde vragen

Hoe werkt de 'offline modus'?

Dankzij de offline modus kan je ook zonder internetverbinding prestaties invoeren. Let op, deze prestaties worden niet automatisch verzonden. Zodra je internetverbinding hebt, ga je naar je app en bevestig je de prestaties onder 'prestatie in wacht'.

 

Moet ik mijn klanten allemaal opnieuw ingeven?

Momenteel is jouw klantenlijst nog gelinkt aan jouw oude app. Helaas wil dit zeggen dat je jouw klantgegevens opnieuw zal moeten ingeven in de nieuwe app.
Het goede nieuws is wel dat ze vanaf dan rechtstreeks beschikbaar zijn op elk toestel waarop jij je aanmeldt.
 

Moet ik ook mijn klanten met papieren dienstencheques ingeven?

De nieuwe app geeft de mogelijkheid om ook deze klanten toe te voegen. Maar deze optie is vrijblijvend.
Er is ook een functie toegevoegd om de papieren dienstencheques in te scannen om de geldigheid te controleren. Maar je moet de cheques nog steeds binnenbrengen op kantoor. Door ze in te scannen worden ze niet automatisch gevalideerd. Enkel gecontroleerd.
 

Ik ben mijn uren gisteren vergeten in te bellen. Kan ik dat vandaag nog doen?

Neen, dit moet je nog steeds melden aan je kantoor zodat je verantwoordelijke de vergeten prestaties voor jou ingeeft.
 

Mag ik mijn oude Job Tracker app verwijderen van zodra de nieuwe is gedownload?

Registreer eerst al je klanten in de nieuwe app. Deze worden namelijk niet overgenomen vanuit de oude. Je schrijft dus best al hun gegevens even op vooraleer je de oude app verwijdert.
Wanneer je jouw klanten opnieuw hebt ingegeven en alles werkt, kan je de oude app verwijderen.
 

Ik woon in Nederland en krijg een melding dat de app niet beschikbaar is. Wat nu?

De technische dienst van Sodexo probeert dit zo snel mogelijk op te lossen.
 
Je kan deze foutmelding wel omzeilen door de instellingen op jouw telefoon te veranderen. Dit doe je door onder ‘algemene instellingen’ jouw land te wijzigen naar ‘België’. Op deze manier ga je de Job Tracker 2.0 wel kunnen downloaden in de Store.
 

Ik krijg de app niet geïnstalleerd. Wat nu?

  • Controleer zeker of er nog genoeg geheugen beschikbaar is op jouw smartphone.
  • Kan je de nieuwe app nog niet downloaden of ondervind je andere problemen? Meld je probleem aan je kantoor met de nodige screenshots. Zodat we dit verder kunnen opvolgen met Sodexo.​
  • Geef je prestaties dan wel steeds door via de huidige app of door telefonisch in te bellen.