De gezondheid van onze Poetsbureaukes en klanten is onze belangrijkste prioriteit

30 oktober, 2020

 

De huidige situatie geeft jammer genoeg een déjà-vugevoel richting maart. De besmettingen nemen exponentieel toe, de ziekenhuizen staan onder druk en de overheid heeft strengere maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De overheid wil het economische leven binnen deze maatregelen zoveel mogelijk waarborgen. Dit betekent dat het nog steeds is toegestaan aan onze huishoudhulpen om bij jou te komen poetsen mits de hygiëne- en afstandsmaatregelen strikt opgevolgd worden.

We merken dat een deel van onze medewerkers en onze klanten hierdoor niet helemaal gerustgesteld is. Anderzijds zijn er klanten die echt hulp nodig hebben en zijn er huishoudhulpen die graag blijven werken. Als Het Poetsbureau willen we zo goed mogelijk rekening houden met de verschillende voorkeuren en deze op elkaar afstemmen. We willen benadrukken dat de gezondheid van onze Poetsbureaukes en klanten hierbij onze belangrijkste prioriteit blijft. We vragen dan ook aan klanten om de poetsbeurt te annuleren als de omstandigheden dit vragen. Het annuleren van de huishoudhulp is door de uitzonderlijke omstandigheden uiteraard kosteloos.

Wanneer moet de klant annuleren?
De huishoudhulp kan niet langsgaan indien de klant (of een gezinslid):

  • in quarantaine is geplaatst
  • ziek is of symptomen vertoont
  • wacht op het resultaat van een coronatest
  • terugkeert uit een land met code rood
  • geen 1,5 meter afstand kan bewaren, ongeacht of je beiden een mondmasker draagt

Hoe annuleren?
Onze telefoonlijnen en mailboxen zijn zwaar belast. Een fysiek bezoek aan onze kantoren raden we af.
Als klant klik je op deze link om ons zo snel mogelijk te laten weten dat je tijdelijk een onderbreking wenst t.e.m. 13 december.  

Heb je jouw huishoudhulp de afgelopen dagen reeds geannuleerd, dan dien je dit even opnieuw te doen als je dit wenst te verlengen t.e.m. 13 december. 
Als je eerder opnieuw wenst op te starten, bekijken we de mogelijkheden met plezier. Neem dan gewoon even contact op met je kantoor. 

Kan de klant een veilige werkplek waarborgen, dan doen wij uiteraard het nodige om hem/haar zo goed mogelijk verder te helpen.
De klant dient hiervoor geen contact met ons op te nemen. Laten we samen waken over een veilige werkplek:

  • Verlucht de ruimtes voor aankomst van jouw huishoudhulp
  • Respecteer steeds de afstand van 1,5 meter
  • Begeef je tijdens de dienstverlening in een andere ruimte

Het zijn opnieuw uitzonderlijke omstandigheden waarin we ons engageren om in wederzijds begrip de beste afspraken te maken. We rekenen erop dat de klant verantwoordelijkheid neemt ten opzichte van onze huishoudhulpen. Wij als organisatie streven er samen met onze medewerkers naar om dit ook te handhaven t.o.v. van onze klanten.